Matematika 1

PS = pracovní sešit

úkoly na pátek 9. dubna 2021

Dnes se podíváme v pracovním sešitě na stranu 24 - budeme počítat do 12.


Cvičení 1:  napiš krasopisně 2 řádky číslice 12, odděluj je čárkami

Cvičení 2: na číselné ose vyznačíme 2 barvami 12 dílečků. Zapamatujeme si, že 12 = 10 + 2

Cvičení 3: diktát čísel - diktujeme podobně jako u čísla 11. Kdo chce, může použít tuto nahrávku.

Cvičení 4: vymalujeme 12 tulipánů (ne všechny - je třeba počítat)

Cvičení 5: spočítáme příklad v padáčku, výsledek zapíšeme do červeného čtverečku a padáček podle výsledku vybarvíme - barvu udává praporek

Žlutý rámeček PAMATUJ - ústně vyzkoušejte z příkladů, zda si je dítě zapamatovalo. 

Přidejte i pamětné počítání příkladů s jedenáctkou. 

Zkuste si dnes na tomto úkolu POCHODOVACÍ DIKTÁT - pracovní sešit je otevřený v jedné místnosti, tužka a papír ve druhé. Dítě "nabere příklad do paměti" a jde ho zapsat do vedlejší místnosti na papír. Počítejte, kolikrát se musí k pracovnímu sešitu vrátit.  Stačí jedno podívání na zapamatování celého příkladu? Tento způsob hodně pomáhá zapamatování. Kdo si zapamatuje, že 12 - 10 = 2, už to nikdy nemusí počítat, prostě od teď už to navždycky ví. 😀


úkoly na čtvrtek 8. dubna 2021

Dnes v pracovním sešitu strana 23 + pracovní list

str.23/cv. 1 - provlékni šňůrku srdíčky v pořadí od 1 - 20

str.23/cv. 2 - spočítáš kapky a mráčky - počet zapíšeš do žlutých čtverečků pod obrázkem a do kroužku mezi čísla zapíšeš znaménky <, >, = čeho je víc kapek nebo mráčků, hříbků nebo lístků, ...

str.23/cv. 3 - porovnej čísla pomocí znamének >, <, = 

str. 23/cv. 4 a 5 - přečteme si slovní úlohu, na modrou linku zapíšeme příklad, kterým se vypočítá výsledek do odpovědi. 

str. 23/cv. 6 - spočítáme příklady 

+ pracovní list - kdo nemá možnost si jej vytisknout, počítá příklady zpaměti z obrazovky. Pokyny ke cvičení najdete dole na stránce


úkoly na středu 7. 4. 2021

Dnes začneme počítat do jedenácti. HURÁ!

V pracovním listu vypracujeme stranu 22.

cv. 1 - krasopisně napíšeme dva řádky číslice 11, jedenáctky od sebe oddělujeme čárkami 11, 11, 11, 11, .....

cv. 2 - na číselné ose vyznačíme prvních deset dílečků jednou barvou, čísla v druhé desítce jinou barvou (tak jako na str. 17). Zapamatujeme si, že 11 = 10 + 1

cv. 3 - diktát čísel - Prosím nediktujte jen takto: napiš 10, 8, ... ALE TAKTO: napiš např. 8, napiš číslo, které je HNED PŘED osmičkou. Napiš číslo 9, napiš číslo HNED ZA 9,napiš číslo o 2 menší než..., napiš číslo které je větší než 9, ale menší než 11, apod. Kdo si s diktováním neví rady, může použít níže přiloženou nahrávku. Pokud bude potřeba diktování zpomalit nebo zastavit,  stiskněte mezerník na klávesnici


Žlutý rámeček PAMATUJ - ústně vyzkoušejte z příkladů, zda si je dítě zapamatovalo. Zahrajte si obdobu KIMOVY HRY na paměť - dítě se 1-2 minuty dívá na osm příkladů s jedenáctkou. Pak zavřete sešit a nechte dítě napsat na papír nebo na mazací tabulku, na kolik příkladů si vzpomene - aspoň 4 by to být měly 😀


cv. 5 - tyčka plotu se vybarví podle výsledku příkladu - pozor - nejde to na střídačku, plot je pobouraný.

A jeden odkaz na on-line  POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 20

úkoly na středu 7. 4. 2021

Dnes začneme počítat do jedenácti. HURÁ!

V pracovním listu vypracujeme stranu 22.

cv. 1 - krasopisně napíšeme dva řádky číslice 11, jedenáctky od sebe oddělujeme čárkami 11, 11, 11, 11, .....

cv. 2 - na číselné ose vyznačíme prvních deset dílečků jednou barvou, čísla v druhé desítce jinou barvou (tak jako na str. 17). Zapamatujeme si, že 11 = 10 + 1

cv. 3 - diktát čísel - Prosím nediktujte jen takto: napiš 10, 8, ... ALE TAKTO: napiš např. 8, napiš číslo, které je HNED PŘED osmičkou. Napiš číslo 9, napiš číslo HNED ZA 9,napiš číslo o 2 menší než..., napiš číslo které je větší než 9, ale menší než 11, apod. 


cv. 4 - vymalujte kuřátka - jen 11! Můžete si na obrázku zopakovat např.: kolik kuřátek jde doleva, doprava, má některé zavřené oči? - kolik?, kolik jich je otočených dopředu?, ... atd.

Žlutý rámeček PAMATUJ - ústně vyzkoušejte z příkladů, zda si je dítě zapamatovalo. Zahrajte si obdobu KIMOVY HRY na paměť - dítě se 1-2 minuty dívá na osm příkladů s jedenáctkou. Pak příklady zakryjte a nechte dítě napsat, kolik si jich zapamatoval(a) 

úkoly na úterý 6. 4. 2021

V úterý nemáme v rozvrhu matematiku, ale tři hodiny nám odpadly, takže si dnes udělejte lehoučkou stranu 21

cvičení 1:  spojíme u draka mašličky od 0 do 20.

cvičení 2: vypočítáme příklady

cvičení 3: do žlutých koleček doplníme znaménka + a - tak, aby byl příklad správně

cvičení 4: v každé řadě je jeden "vetřelec" - najdeme a škrtneme číslo, které do řady nepatří


úkoly na středu 31. 3. 2021

Dnes v pracovním sešitě strany 19 a 20

Ve škole bychom  se v těchto dnech učili počítání po jedné nejen od nuly do 20 - to už myslím všechny děti umí, ale také sestupně - od dvaceti k nule.

A druhý úkol těchto dnů je - naučit se přiřadit k sobě číslo + určitý počet prvků. K natrénování tohoto úkolu byly i včerejší odkazy na webové stránky. Komu to ještě nejde - prosím přes Velikonoce procvičujte. Můžete využít i vyrobené kartičky (PONDĚLNÍ ÚKOL) a ke každému číslu přikládat příslušný počet třeba fazolek, knoflíčků, kostiček lega,.... Pak v naskládaných hromádkách dělejte chyby a nechte dítě, aby je odhalilo a opravilo

A teď k jednotlivým úkolům

str. 19 a 20 - ČÍSELNÁ ŘADA - PROCVIČOVÁNÍ

CV. 1/19 - SPOJTE HROMÁDKY POZPÁTKU - OD 20 K JEDNÉ

CV. 2/19 - VYMALUJ TOLIK OKÝNEK, KOLIK OZNAČUJE MODRÁ ČÍSLICE NA ZAČÁTKU ŘÁDKU (př. za číslicí 19 vymalujeme devatenáct okýnek)

CV. 1/20 - VYZNAČ DRÁHU AUTA - KUDY PROJELO - OD 1 DO 20, ŠIKOVNĚJŠÍ SI TO ZTÍŽÍ A VYBARVÍ OD 20 K JEDNÉ

CV. 2/20 - DO KAŽDÉHO ŽLUTÉHO OVÁLU NAMALUJEME TOLIK GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ (trojúhelník, čtverec, obdélník, kruh) KOLIK UDÁVÁ ČÍSLO V ČERVENÉM KOLEČKU

A kromě odkazů na on-line procvičování ze včerejška, můžete použít ještě tyto

ČÍSELNÁ ŘADA

ŘAZENÍ ČÍSEL + 5 DALŠÍCH CVIČENÍ NA KTERÁ SE PŘESUNETE TLAČÍTKEM NA HORNÍM ŘÁDKU STRÁNKY

ZÁPIS ČÍSEL + ZA TÍMTO  JEŠTĚ 4 DALŠÍ ÚKOLY


úkoly na úterý 30. 3. 2021

Dnes není v rozvrhu matematika, ale přesto pár minut číslům věnujte - na těchto odkazech prosím potrénujte číselnou řadu do 20:

POČÍTEJ PO JEDNÉ A ZAPIŠ SPRÁVNÝ POČET a ještě i tady 

URČI POČET PRVKŮ NA KARTÁCH


úkoly na pondělí 29. března 2021

Dnes se začneme zabývat číslicemi druhé desítky - od 11 do 20 - strany 17 a 18

str. 17 - NAHOŘE 

1) čteme číslice do 20 - ústně - např. přečti všechna čísla napsaná zeleně, modře, žlutě,....

2) poznáváme čísla - ústně - např. jakou barvou je napsané číslo 13, 15, atd.

3) přiřadíme číslo k počtu prvků - spočítáme počet předmětů v jednotlivých kroužcích a čarou spojíme s odpovídajícím číslem - např. 11 koláčků spojíme s číslem 11

str. 17 - druhá polovina stránky 

pro ústní procvičování - slouží k uvědomění si, že např. číslo 11 je 10 + 1číslo 15 je 10 + 5, číslo 17 je 10 + 7 atd. Ústně to procvičujte takto - zeptejte se např. 12 je 10 + ???? (dítě dopoví 2), nebo naopak - mám 10 a 2 - kolik to je? (tohle se dá dobře cvičit na penězích - desetikoruna + koruny).

str. 18 - ČÍSELNÁ ŘADA VZESTUPNĚ (0,1,2,.....) A SESTUPNĚ (20,19,18,....)

1) Nejprve ústní příprava - ÚSTNĚ POČÍTEJTE od nuly do 20, i pozpátku od 20 k nule 

2) na této straně se honí liška a zajíček. 

LIŠKA se schovává za kmeny - běží podle čísel na kmenech stromů - začneme od nuly ke dvacítce - vyberte si na to hnědou pastelku podle barvy kmene a spojte tato čísla na kmenech stromů, jak jdou za sebou 0,1,2,3,4,5,...

ZAJÍČEK běží podle čísel v korunách stromů od 20 k nule - jeho dráhu vyznačte zelenou pastelkou - začnete u 20, pak 19,18,17,16...


A zde ke stažení číselná řada 1 - 20. 

Kdo má možnost tisku - vytiskněte, rozstříhejte, kdo nemůže vytisknout, vyrobí si takové kartičky sám. 

Trénujte pořadí číslic s kartičkami takto: 

1) seřadíme čísla vzestupně (0 -20), pak i sestupně (20 - 0) 

2) hledání chyby v řadě - schválně (tajně 😉) v seřazených číslech udělejte chybu a vyzvěte dítě, aby chybu našlo a opravilo

3) hledání ztraceného čísla - jedno číslo tajně schovejte a vyzvěte dítě, aby přišlo na to, které číslo v řadě chybí. Lehčí je, když je řada seřazená, ale mistři dokážou ztracené číslo vypátrat, i když jsou kartičky jen rozházené

Trénujte řazení číslic v druhé desítce i  ON-LINE zde: ČÍSLENÁ ŘADA 11 - 20


úkoly na pátek 26. března 2021

I dnes nás čekají příklady na počítání s penězi 

- tentokrát budeme odčítat

na str. 16/ cv. 1 - příklady s penězi na mínus

nejprve spočítáme celkovou sumu peněz a pak škrtnuté mince odečteme - dle ukázky nahoře na stránce

takže první příklad 6 - 2 - 2 =

pak                         8 - 5 - 2 =

na str. 16/ cv. 2 - příklady na odčítání dvou čísel

A k procvičení ještě odkaz na stejný typ příkladů se 3 čísly a znaménkem MÍNUS 


úkoly na čtvrtek 25. března 2021

Dnes v matematice budeme počítat s penězi.

V pracovním sešitě uděláme celou stranu 15.

Kdo má něco našetřeno v pokladničce, může si vzít mince na pomoc. 

A ještě odkaz na procvičování sčítání s penězi tady POKLADNIČKA - prosím trénujte. 

Umět si spočítat peníze je důležité!


úkoly na středu 24. března 2021

Dnes strana 14

cv. 1 - housenka se vybarví podle výsledku příkladu - štětce ukazují barvu

cv. 2 - oprav chyby - příklad, který je vypočítaný správně, může zůstat tak, jak je, chybný výsledek se škrtne a správný se napíše do modrého nebo červeného okýnka

cv- 3 - řetěz příkladů - začneme na motýlkovi - 8 + 1 = 9 - devítku zapíšeme do pampelišky a pokračujeme podle šipek - další příklad vznikne po napsání devítky: 9 - 6 = ...

+ procvičování on-line zde: https://www.naucsepocitat.cz/small/?max=10&zero=yes



úterý 23. března 2021

Hurá - v úterý není matematika. Můžete si dodělat, co jste nestihli včera - nezapomeňte na pracovní list.

A kdo má možnost tisknout, může si kreslit a počítat zároveň


úkoly na pondělí 22. března 2021

Dnes v pracovním sešitě strana 13 + pracovní list

str. 13 - do děr v sýrech se doplní číselná řada 0 - 10 podle šipek

cv. 1 - do červených a žlutých okýnek se doplní čísla tak, aby výsledek příkladu byl roven číslu v červeném kroužku uprostřed - takže první příklady budou zapsány takhle

1 + 5 = 6 a 8 - 2 = 6 (ne! 6 - 2 - to je ŠPATNĚ, výsledek není 6)

druhý blok - první dva příklady 5 + 0 = 5 a 8 - 3 = 5
třetí blok - první dva příklady 2 + 2 = 4 a 8 - 4 = 4

cv. 2 - do červeného rámečku se vepíše číslo tak, aby vyhovovalo znaménku < nebo >

př. modrý kruh: zapíšeme číslo větší než 6 do červeného čtverečku uprostřed a čísla v modrém kruhu kolem, která jsou menší nebo rovna 6 se škrtnou.


Pracovní list: prosím vytiskněte a vypočítejte.  Kdo nemá možnost tisknout, pracuje ústně z obrazovky. Mechanické počítání zpaměti (ne na prstech) je velmi důležité. Brzy přejdeme k počítání v druhé desítce a tam už si s prsty nevystačíme, je potřeba mít počítání do desíti zažité a dobře zvládnuté. Kdo umí perfektně do 10, bude pak umět i do 20, do 100, do 1 000, ...


úkoly na pátek 19. března 2021

Dnes dokončíme včera rozdělané stránky

  • na straně 11 cvičení 3
  • na straně 12 druhou polovinu - červené váhy
  • online trénink na tomto odkazu - PŘIŘAZOVÁNÍ PŘÍKLADU K VÝSLEDKU
  • kdo má možnost, může si na víkend vytisknout pracovní list, dá se s ním pracovat i pouze z obrazovky

úkoly na čtvrtek 18. března 2021

Dnes uděláme v pracovním sešitě 

  • na straně 11 cvičení 1 a 2 (cv. 3 si necháme na zítra)
  • na straně 12 první polovinu - modré váhy (druhou polovinu necháme na zítra) 

Návod: Na jedné straně miskových vah je příklad - ten vypočítáme a výsledek vepíšeme doprostřed vah k ručičce. Na druhou misku téže váhy vymyslíme jiný příklad, který bude mít stejný výsledek. Pokuste se vymýšlet různé příklady na plus i mínus - pokud možno neopakujte stále stejný 

A jako obvykle ještě procvičování on-line - PRACOVITÍ BOBŘÍCI - přiřazování příkladu ke správnému výsledku


úkoly na středu 17. března 2021

Dnes budeme odčítat do 10 - v pracovním sešitě uděláme celé dvě strany 9 a 10.

Na straně 9 cv. 1

Podobně jako na str. 7. Jen s tím rozdílem, že při znázorňování příkladů na mínus použijeme jen jednu barvu a číslo, které se odečítá budeme škrtat. Takže třeba příklad 10 - 0 = 10 znázorníme vymalováním 10 dílečků, nic neškrtneme. Příklad 10 - 1 = 9 znázorníme vymalováním 10 dílečků, jeden díleček (poslední, desátý) se škrtne - zůstanou dílečky od nuly po devítku.

Opět prosím procvičujte počítání také ústně, míchejte příklady na plus a mínus do 10. Šikovným dětem můžete práci ztížit zadáním tří čísel - př. 1 + 3 + 5 nebo 10 - 2 - 3 nebo 7 + 2 - 6 apod. Pokuste se počítat "z hlavy" - ne na prstech - za chvíli nám přestanou stačit😉

str. 10 cv. 2 a 3

Podobně jako na str. 8 - po přečtení zadání vyznačíme řešení příkladu na žluté číselné ose (dílečky se budou škrtat), pak do červených okýnek zapíšeme řešení slovní úlohy číslicemi. Opět - nezapomenout na odpověď.

...a ještě odkaz na procvičování on-line - TRENAŽÉRNespokojte se prosím jen se zpracováním úkolů v sešitě, ale  počítejte každý den alespoň 10 - 15 minut i s počítačem nebo zpaměti - ústně zadávejte příklady, využijte i chvilku, když jdete na procházku, jedete na nákup, televizní program přeruší reklama,... Kdo bude perfektně počítat do deseti, zvládne pak i počítání s většími čísly bez problémů. Chce to cvik a jen učení dělá mistry. Tak do toho!


V úterý nemáme v rozvrhu matematiku, ale kdo chce procvičovat sčítání do 10, může kliknout sem

ROZKLAD ČÍSEL - dost důležité - pozítří se nám to bude hodit


úkoly na pondělí 15. března 2021

Dnes budeme sčítat do 10. Vypracujeme cvičení na stranách 7 a 8 takto:

Strana 7/cv. 1 - graficky znázorníme na číselné ose všechny kombinace sčítanců do 10. K barvení dílečků číselné osy budeme potřebovat 2 pastelky. Každou barvou vybarvíme tolik dílků, kolik udávají sčítance, tzn. u 1. příkladu 0 + 10 bude jednou barvou vybarveno 0 dílků, druhou barvou 10, u 2. příkladu 1 + 9 vybarvíme jednou pastelkou  1 dílek, druhou 9 dílků, atd. 
Příklady si snažíme uložit do paměti. Po skončení práce zadávejte příklady ústně, pokuste se počítat ZPAMĚTI,  ne na prstech.

Ostatní dnešní cvičení zvládnete bez porady, jen u slovních úloh 2 a 3 na straně 8 připomínám, že řešení bude jak početní - zápisem číslicemi do červených čtverečků, tak grafické - vybarvením dílečků na číselné ose.

A ještě odkaz na procvičování on-line SČÍTÁNÍ S ŽELVOU NINJA 

úkoly na pátek 12. března 2021

V pracovním sešitě dnes uděláme stranu 5, která nám ukazuje, jak se může rozdělit číslo 10. Vymalujete/rozdělíte dorty podle zapsaného rozdělení čísel. Při vymalovávání dílečků si příklad také ukládejte do paměti. Tohle je důležité a budeme to potřebovat umět i v druhé třídě. Malujte pečlivě🍰

Rozdělování můžete trénovat i na počítači - klikněte sem:

https://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/plusaminus4_do10.htm

https://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/plusaminus5_do10.htm

A dnes ještě uděláme i cvičení na straně 6.

Cvičení 1 - do červeného čtverečku dopíšeme vhodné číslo tak, aby odpovídalo znaménku >, < , = . Pak z barevných kroužků pod/nad příkladem vyškrtáme všechna čísla, která by se do červeného rámečku nehodila, nemohla napsat - nápověda na obrázku


Cvičení 2 - rozdělování čísel


Cvičení 3 - početní řetěz - řešíme podobně jako cv. 3/str.4





úkoly na čtvrtek 11. března 2021

Dnes budeme porovnávat čísla od 0 do 10, vypracujeme všechna cvičení na straně 4

Cvičení 1 - vymaluješ tolik kuliček, kolik ukazuje barevné číslo pod nimi

Cvičení 2 - do žlutých čtverečků zapíšeš všechna čísla menší než 10 (žádné se nebude opakovat).

Do červených čtverečků zapíšeš znaménka < > = 

Vybarvíš čísla v modrých čtverečcích tak, aby odpovídala znaménku < > = (někde je i více možností)

Cvičení 3 - početní řetěz

Cvičení 4 - opačný postup než ve cvičení 1 - počet kuliček zapíšeš číslicí do okýnka pod nimi

A ještě dva  odkazy na cvičení on-line zaměřené na POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 10 

a cvičení na ORIENTACI NA ČÍSELNÉ OSE


úkoly na středu 10. března 2021

Dnes začneme pracovat v novém pracovním sešitu

Na straně 3 napíšeme krásně číslici 10 a pak i všechny ostatní.

Ve cvičení 1 budeme doplňovat v číselné řadě chybějící čísla. Děti musí poznat, jestli jde o řadu vzestupnou (od menších čísel k větším) nebo naopak sestupnou (od větších čísel k menším)

A ještě jedno on-line cvičení na číselnou řadu tady USPOŘÁDÁNÍ ČÍSEL


V úterý nemáme matematiku v rozvrhu.

Takže dnes pro milovníky počítání navrhuji vybrat si nějaké procvičování tady: POČÍTÁNÍ S DALMATINKY


úkol na pondělí 8. března 2021

Dnes dokončíme 2. díl pracovního sešitu - strany 62 a 63.

cvičení 1/62 - vypočítáte 3 početní řetězce a možná zjistíte, které zvíře bydlí v noře

cvičení 2/62 - pokuste se dokreslit chybějící části obrázků, můžete si je vymalovat.

A ke splnění úkolu na straně 63 budete potřebovat nůžky a lepidlo. Celou stranu můžete ze sešitu vystřihnout. V horní polovině strany jsou obdélníky s příklady. Když příklad správně vypočítáš, zjistíš podle výsledku, který obrázek na toto místo nalepit. Až bude obrázek celý nalepený, poznáš z jaké je pohádky?

Protože je tu dnes docela málo počítání, dej si ještě pár příkladů tady

https://www.skolasnadhledem.cz/game/1426 

a nebo také tu - fůra cvičení - rolujte a vybírejte spíše dole

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=1&subject=Matematika&search1=07.+%C4%8C%C3%ADseln%C3%BD+obor+0%E2%80%939#selid

nebo tady

https://skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-9/pocetni-trenazer/scitani-a-odcitani-do-9/priklady.html

Věnuj se procvičování aspoň 10 minut a pokus se počítat z hlavy - prsty ti ve 3. díle matematiky přestanou stačit - začneme počítat do 20!


úkol na pátek 5. března 2021

Dnes v matematice vymalujte indiána na straně 60 a na straně 61 udělejte takto

cvičení 1: V tomto cvičení jsou 4 razítka, každé "narazítkuje" do žlutého obdélníčku tolik takových tvarů, jak je na něm nakresleno. To znamená, že první razítko udělá 9 kruhů, druhé razítko 6 čtverečků , ...atd.

Pokuste se o to, aby tvar a velikost tvarů byla co nejpodobnější tomu na razítku.

cvičení 2: každý robot drží něco dobrého v obou rukou. Spočítáme dobroty a vytvoříme na modré řádky pod robotem 4 příklady - 2 na sčítání a 2 na odčítání.

Např. první robot drží v jedné ruce pět. nanuků a v druhé jeden, celkem šest. To znamená, že vytvoříme 4 příklady s čísly 1,5,6 takto:   1 + 5 = 6, 5 + 1 = 6 a 6 - 1 = 5, 6 - 5 = 1 .

Pro jistotu vkládám obrázek s kouskem nápovědy


úkol na čtvrtek 4. března 2021 

Dnes pocvičíme své matematické dovednosti v pracovním sešitě na straně 58 a 59

Cvičení 1/58 - postupujeme podle ukázkového prvního příkladu - ve žlutém kolečku je číslo 1, od něj vede modrá šipka dolů a pak červená šipka k devítce. Do spodního žlutého kolečka dopíšeme takové číslo, které dá s horním dohromady devět.

Cvičení 2/58 - postupujeme opačně - od červené devítky vpravo nahoře dolů po červené šipce. Položíme si otázku: Kolik uberu od devítky, abych měla 1? Do spodního žlutého kolečka dopíšeme   - 8

Cvičení 3/58 - slovní úloha. Každý by si ji už měl umět přečíst a poznat, zda budeme sčítat nebo odčítat. Dílečky: vybarvíme 8 dílků za 8 bonbonů a 4 dílečky škrtneme, do červených čtverečků zapíšeme řešení číslicemi.

Cvičení 1/59 - pod kostičky na linku zapíšeme příklad se třemi  sčítanci a vypočítáme.

př.:   1 + 2 + 4 = ____            6 + 1 + 1 = ____________   atd.

Cvičení 2/59 - vypočítáme příklad a jeho výsledek zapíšeme do modrého kroužku nad příkladem

A pár příkladů přes počítač - procvičujte tady, pokuste se počítat "z hlavy" ne na prstech :-)

https://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/plusaminus6_do9.htm

https://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/plusaminus11_do9.htm

https://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/plusaminus12_do9.htm


úkol na středu 3. března 2021

Dnes uděláme v pracovním sešitu stranu 56 a 57.

Na straně 56 si zopakujeme názvy těles - pamatujeme si, že červeně vymalované budou všechny VÁLCE, modře vymalujeme vše ve tvaru KOULE a zelené budou KRYCHLE (neříkáme KOSTKY!)

Až je vymaluješ, spočítej je a řekni, kterých je nejmíň, o kolik míň než těch druhých. Budou vymalována všechna tělesa na stránce nebo zůstanou některá nevybarvená?  Kolik jich nevybarvíš? 

Na straně 57, cv. 1 - vypočítáš příklady, výsledek zapíšeš do modrého čtverečku, za výsledkem do šedého okýnka napíšeš písmeno, které najdeš ve žlutém rámečku pod správným výsledkem. Vyluštíš tak nějaké slovo - jaké?

Strana 57, cv. 2 - podle červených šipek přeskakuješ z jednoho čísla na druhé a tvým úkolem je poznat, jaké číslo a znaménko je třeba zapsat do žlutého kolečka.

Takže podle vzoru - 1. příklad - skočím z jedničky na dvojku, do žlutého kolečka vepíšu znaménko plus + 1 , protože se číslo zvětší o jedno.

POZOR! Ve třetím sloupečku směřují červené šipky opačným směrem, takže když skočím z 9 na 4, do žlutého kolečka vepíšu MÍNUS 5, protože číslo se zmenší o 5.

Strana 57, cv. 3 - dokreslíme puntíky na dominové kostičky (nápověda: 1/2 - 2/3 - 3/4 - 4/5 - 5/6)

Máte doma dominové kostky?? Znáte pravidla? Zahrajte si partičku domina.


V úterý nemáme matematiku v rozvrhu, kdo ale chce, může počítání trénovat na odkazech ze včerejška.

úkol na pondělí 1. března

V pracovním sešitě uděláme stranu 55

Cvičení 1 - čokoláda

Nahoře je namalováno, jak čokoláda vypadala, když byla celá, nová, rozbalená z papíru. Spočítáme, že měla 9 dílečků - počet zapíšeme číslicí do červeného čtverečku vedle.

U dalších čokolád nějaké dílky chybějí - spočítáme, kolik dílků již někdo snědl a do žlutých čtverečků vytvoříme a zapíšeme příklad na odčítání. Takže pod čokoládou vlevo nahoře bude zapsán příklad:  

9 - 3 = 6. Výsledek zapíšeme také do červeného čtverečku vedle čokolády. 

Na závěr by to chtělo za  odměnu i nějaký čtvereček do pusy?

Cvičení 2 a 3 zvládnou děti bez instrukcí. 

A nakonec odkazy na procvičovací cvičení přes počítač - počítáme v oboru do 9.

rozklady čísel zde: https://skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-9/rozklad-cisel/priklady1.htm

porovnávání čísel (větší, menší pomocí znamének > <)https://matematika.hrou.cz/c/1.trida/dopln-cislo-v-nerovnici-do-9

doplňování čísla do příkladu zde: https://skolicka6.sweb.cz/DRACI/DRACI10.htm






úkol na 16. 11. 2020

Na začátek stejná prosba jako na předchozích záložkách (živá abeceda a písanka). Projděte a zkontrolujte stranu 52 a všechny předchozí. Co jste nestihli, dodělejte, ve středu bych ráda ke všem cvičením dopsala jedničky :-)

A dnes tedy jen dokončete kresby nábytku (skříň, postel, stůl) na straně 52. Platí stejné pokyny jako v pátek - pečlivě pozorujeme, počítáme čtverečky, přes které vede čára a vedle kreslíme stejně. Čtvercová síť nás vede. Jde o trénink zrakového vnímání a orientace na ploše. Jednoduché se to jen zdá. 

A nakonec procvičování příkladů do 5 s nulou V DŽUNGLI   a V LETADLE (máš 3 životy, letadlo se ovládá šipkami nebo myší). Před začátkem napiš své jméno, na konci uvidíš tabulku s výsledky ostatních spolužáků.



úkol na 13. 11. 2020

Dnes procvičujeme počítání příkladů s nulou

Matematika strana 51

Úkol u myšky - každá kočička má na sobě napsáno, o kolika myškách se jí zdá. Vypočítejte příklad a nad hlavu do modré bubliny zapište výsledek.

Úkol u zajíčka - připomeneme si, co nám říká znaménko =. Kolik je nalevo, tolik musí být i napravo.

Úkol u kočičky - do prázdných okýnek zapíšeme dvě možnosti řešení podle znamének < a >

A ještě si namalujeme židličku a stůl z úkolu u zajíčka na straně  52 (další nábytek necháme na pondělí). I když se to nezdá, jde o matematiku - židlička a stůl, které nakreslíme totiž musí být PŘESNĚ STEJNÉ jako předkreslený vzor. Pomůže nám čtvercová síť - musíme spočítat, kolik kostiček čára zakrývá a vedle to uděláme  stejně. Toto cvičení je zároveň trénink přesného zrakového vnímání. Na ukázku vkládám foto ze staré matematiky jednoho bývalého prvňáčka

A závěrem ještě odkaz na procvičování matematických dovedností přes počítač ZDE


úkol na 12. 11. 2020

Matematika strana 50

Úkol u myšky - spočítáme příklad, pod něj do čtverečku vepíšeme výsledek a do misky namalujeme příslušný počet hříbků. (Př.: pod příklad 5-4 do okýnka napíšeme číslo 1 a jeden hříbek už tam je, takže hotovo. U druhého příkladu vepíšeme do šedého čtverečku č.5 a do misky namalujeme 5 hříbků, atd.

Úkol u lištičky - očíslujeme vagónky - krasopisnou  číslicí do čtverečku pod vagónem. Na tomto příkladu je dobré si připomenout, jaké je číslo "HNED PŘED" a "HNED ZA".

Úkol u rybičky - nechte samostatně vypočítat, pak opravte a znovu vysvětlete příklad s chybou.

Úkol na přemýšlení u obrázku: Instrukce pro dítě: Prohlédni si obrázky a řekni, jaký příklad číslicemi bys k němu napsal. Dítě by mělo poznat, jestli bude sčítat nebo odčítat.

A  tady můžete počítat on-line příklady typu 0 + 5 = ? - fůra cvičení - vyberte si pár



Nápověda: 

hrušky: tři plus jedna 

láhve tři mínus jedna





džbánky dva mínus jedna 

hříbky dva plus tři





rybky pět mínus jedna  

pití čtyři mínus jedna





svíčky tři mínus jedna   

peníze pět mínus dva


úkol na 11. 11. 2020

Dnes se naučíme počítat příklady s nulou.

Na straně 48 ve cvičení u rybičky si vysvětlíme, jak se připočítá nula. Podle obrázku, kde je na jednom talíři 1 dort a na druhém nula dortů, zapíšeme toto jako příklad číslicemi 1 + 0 nebo 0 + 1 a vypočítáme.

Obdobně u dalších příkladů v tomto cvičení.

Na straně 48 ve cvičení u kočičky si vysvětlíme příklad na odčítání, kdy výsledkem je nula. V akváriu byla 1 rybička a 1 z akvária vyskočila - kolik jich tam teď je? Zapíšeme situaci jako příklad číslicemi:          1 - 1 = 0. Podobně ostatní příklady v tomto cvičení. Můžete se i zeptat: v akváriu byly 2 rybičky a 2 vyskočily - jak bys to zapsal číslicemi jako příklad?

Na straně 49 cvičení u zajíčka - dvě ukázky, podle kterých přepíšeme rozdělení nuly a příklady s nulami do prázdných vedlejších okýnek. Zapamatujeme si je,

Pak příklady na odčítání nuly. Máme tu jeden kopeček zmrzliny, ale chlapec si nesmí vzít nic. Kolik kopečků zůstane, když nic nesní? Situaci zapíšeme číslicemi jako příklad: 1 - 0 = 1. Podobně ostatní v tomto cvičení.

Úkol u myšky - dopíšeme na pravítku chybějící číslice.

A poslední úkol u lištičky - ověříme pochopení počítání s nulou na příkladech. Nechte děťátko počítat samostatně, pak společně opravte a zdržte se u příkladů, kde byla chybka. Tento typ příkladu znovu vysvětlíme.

A pro milovníky počítání on-line odkaz na sčítání do 5 s nulou ZDE a na odčítání TADY


úkol na 9. 11. 2020

Dnes natrénujeme psaní číslice 0 - matematika strana 47.

Jako vždycky - chce to trošku natrénovat nanečisto. Číslice nula není složitá, jen si prosím při psaní dejte pozor na tyto časté chyby

A hned, jakmile se podaří pár hezkých nul, přejděte do matematiky a napište stranu 47. Nula se musí nahoře i dole dotýkat rámečku a pak řádků - prosím nezmenšovat, nezvětšovat, nepřetahovat.

S úkolem u rybičky si už jistě poradíte (zapsat krasopisnou číslicí počet dobrůtek v misce + škrtací diktát zaměřte na slabá místa (lze škrtat výsledky sčítání a odčítání do 5, škrtat číslice, škrtat číslice větší nebo menší, hned před, hned za)


úkol na 6. 11. 2020

Dnes pokračujeme v počítání příkladů do 5 v matematice na stranách 44, 45 a 46.

Ze včerejška máme nedodělanou stranu 44 - úkol u rybičky - prosím spočítejte příklady.

Na straně 45 - úkol u zajíčka - každý pejsek má svou misku určité barvy s číslem. Budeme pejskům přidělovat kosti tak, že spočítáme příklad na kostičce a výsledek příkladu určí její barvu. Takže např. kost s příkladem 3 + 1 bude vybarvená žlutě, atp.  

A poslední úkol na straně 46 - úkol u zajíčka - je pro milovníky fotbalu. Každý míč letí do některé brány. Spočítáním příkladu na balonu, zjistíme do které. Takže např. míč, na kterém je příklad 4 - 2 poletí do brány s brankářem číslo 2 - vyznačíme tužkou čáru od míče do patřičné brány.

A pro ty, kteří rádi počítají on-line ještě 2 odkazy

https://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/procvic_poctydo5_3.htm 

https://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/procvic_poctydo5_4.htm 


úkol na 5. 11. 2020

Dnes příklady na sčítání a odčítání do 5

V Matematice uděláme dvě cvičení na straně 44 - u zajíčka a u lištičky. Rybičku si necháme na zítra a místo ní dnes ještě lehký úkol u myšky na straně 45 - v řadě cihel jich vybarvíme tolik, kolik ukazuje napsané číslo zapsané v první cihličce. (Nápověda - v prostřední řadě u č. 8 malujeme i za dírou, malujme i cihlu, ve které je číslo - někde to ani jinak nejde).

A to je pro dnešek vše.

Pro milovníky matematiky přidávám odkaz na počítání do pěti on-line

https://skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-5/obrazkove-pocitani/priklady1.htm 

- je zde celkem sedm cvičení - posunujeme se buď dole tlačítkem ZNOVU (jen když je tam hodně chyb) nebo klikem nahoře vpravo na očíslovaná cvičení 1-2-3-4-5-6-7.  Nemusíte projít všechna - řazení je se stoupající náročností, takže machři můžou začít od konce a lehké úkoly už vynechat.



úkol na 4. 11. 2020

Zapomněla jsem, že v úterý není v rozvrhu matematika, tak dnes jen něco lehkého - strana 42.

Úkol u myšky - v barevných obdélníčcích jsou nakreslené geometrické tvary, vašim úkolem je tyto tvary spočítat a zapsat číslicí jejich počet do žlutého čtverečku. Tam, kde je obdélník prázdný, je to na vás - nakreslíte různý počet tvarů a číslicí zapíšete jejich počet. Zopakujte si při tom názvy těchto tvarů - někdo pořád vzpomíná na název trojúhelníku, kolečku v matematice budeme už navždy říkat kruh.

Úkol u kočičky - první příklady na sčítání do 5. Při počítání vám pomůžou koruny.

A to je pro dnešek vše, něco už jste odpracovali včera! Hurá!

úkol na 3. 11. 2020

Dnes se naučíme psát číslici 5.

                                                Nejprve trénovací list zde:

Kdo nemá možnost tisku, vyzkouší psaní na papír.

A nakonec do matematiky na straně 41

Úkol u kočičky - spočítáme a zapíšeme krasopisně počet deštníčků, zajíčků, ....

V číselné řadě škrtá žáček číslice podle pokynů - na číslice do 4 můžete zadávat příklady (1 +3, 4 - 2, ...), na ty větší pak potrénujme pokyny "hned před", "hned za", "větší než", "menší než",...

A nakonec pro aktivisty pracovní list - úkolem je dokreslovat příslušný počet teček do kostičky tak, aby spolu na obou kostičkách počet teček odpovídal číslu před nimi. Možná by z toho pak šlo vystřihnout domino - museli byste odstřihnout napsané číslo - vyzkoušíte?


úkol na 2. 11. 2020

Matematika strana 39 a 40

Strana 39 - úkol u zajíčka - procvičování na číselnou řadu pozpátku. Většina dětí už umí výborně. Čarou nakreslíte, kudy poletí včelka - od 10 k 1, chybějící číslice 4,3,2,1 krasopisně dopíšeme

Strana 39 - úkol u myšky - spočítáme příklad na housence a podle výsledku připojíme k patřičnému ptáčkovi: př. housenku, na které je příklad 3 + 1 připojíme čarou k ptáčkovi, na kterém je napsané číslo 4

Strana 40 - úkol u zajíčka - vypočítáme příklad a pastelku vybarvíme podle barvy výsledku, tzn. že pastelka s příkladem 2 + 2 bude vybarvená modře, atd. Druhá část tohoto úkolu je znovu zaměřená na vyhledávání a vybarvování čísel podle pokynů. Takže např. takto: vezmi si žlutou pastelku a na prvním řádku vybarvi číslici 9, číslo hned před devítkou, atd.

Pak si vezmi modrou pastelku a vybarvi: kolik je 2 +2 , 4 - 1, ...

Pokud dítěti tyto příklady nedělají potíže, neplete si jednotlivé číslice (např. 9 a 6), je mu jasný pojem "hned před", "hned za" - nemusíte se u cvičení zdržet dlouho. Pokud některý typ úkolů zvládá hůř, zaměřte se více na něj.

Strana 40 - úkol u rybičky - na drátek navlékneme (namalujeme) tolik korálků, kolik ukazuje číslo v rámečku pod ním. Někde naopak - korálky tam jsou, ale chybí číslice - spočítáme a dopíšeme číslici

Odkaz na procvičování on-line - fůra různých typů příkladů různé obtížnosti na počítání do 4 zde:

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=1&subject=Matematika&search1=01.+%C4%8C%C3%ADseln%C3%BD+obor+1%E2%80%934#selid 



úkol na 23. 10.

Dnes v matematice strany 36 a 38

Strana 36 - úkol u myšky - spočítáme z kolika kostiček jsou jednotlivé stavby postaveny a do prázdného čtverečku pod nimi zapíšeme krasopisnou číslicí jejich počet

Strana 36 - úkol u kočičky - do každého domečku nakreslíme tolik okýnek, kolik ukazuje číslice pod domečkem

Stránku 37 si jen prohlédněte - seznamuje nás se všemi příklady na sčítání a odčítání do 4. Můžete si vyzkoušet pamětné počítání - zadávejte příklady ústně a dítě počítá. Na spodní části stránky jsou ukázány všechny možnosti, jak je možno rozdělit 4 prvky na dvě menší skupiny

Na straně 38 u zajíčka začínáme počítat příklady do 4

Úkol u lištičky - postupujeme od spodu zeleného rámečku - spočítáme hlavičky nad sebou a zapíšeme jejich počet do žlutého rámečku. Čísla ve dvou rámečcích spojených růžovými čarami sečteme, zapíšeme nad ně a na drátek nad rámečkem domalujeme příslušný počet smajlíků (hlaviček) 



úkol na 22. 10. 

Dnes se naučíme psát číslici 4. V matematice na straně 35.

Nejprve prosím potrénujte - buď na vytištěný cvičný list nebo na papír, který najdete doma - předepište pár číslic podle vzoru na cvičném pracovním listu

Na cvičném listu obtáhneme nejprve velkou čtyřku, pak ty menší a nakonec zkusíme psát sami

Na tomto listu si vyrobte veselý plakát na téma ČTYŘKA. Do každé prázdné nádoby patří 4 věci a k nim krásně vymalovaná číslice 

Když to půjde hezky na papír, můžete psát do matematiky. Druhý pracovní list je nepovinný - jen pro ty, co se nudí a rádi malují

A ještě zbývají na stránce 2 snadné úkoly:

Kočička se dívá na "škrtací diktát". Komu už to připadá nudné, může dávat příklady: škrtni, kolik je 1 + 1,   2 + 1, 3 - 2, ...

A na závěr spočítejte úrodu a zapište krasopisně číslici, která udává počet pomerančů, jahod, třešní (4), a zeptejte se, jak se jmenují ty poslední plody na obrázku a na čem rostou? A v jaké pohádce s nimi střílí loupežník?


 úkol na 21. 10. 

Dnes v matematice strana 34

Cvičení u myšky: vybarvíme geometrické tvary podle nápovědy pod šedým rámečkem. Zopakujeme si názvy jednotlivých tvarů. Po vybarvení je spočítáme. Zeptejte se, kterých je nejvíc, kterých je nejmíň, těžká otázka je tato: O kolik víc je čtverců než obdélníků?

Cvičení u zajíčka je totožné se cvičením u zajíčka na předchozí straně. Touto dobou už by děti měly umět napočítat do 10 od nuly a také pozpátku od 10 k nule. A také identifikovat všechny číslice - proto děláme "škrtací diktáty" - děti nejen škrtají číslice podle pokynů, ale rozumí i pojmům "hned před", "hned za", "větší než", "menší než". 

Cvičení u rybičky (podobná jsme dělali na stránkách 26 a 28 u lištiček). Děti spočítají počet kuliček a tam, kde v bílém čtverečku chybí číslo, zapíšou jejich počet, do prostředního žlutého čtverečku zapíšou znaménka < > =

A nakonec pěkné procvičování na sčítání a odčítání do 3 s počítačem na tomto odkazu - podle obrázků děti tvoří příklady na sčítání a odčítání - nahoře vpravo se posunujete na další stránku (celkem 4 - dvě na PLUS a dvě na MÍNUS). Program příklady opraví i oznámkuje, při chybách můžete kliknout dole na ZNOVU - prosím potrénujte

úkol na 19. 10. 

počítáme příklady do 3, PS strana 33

Na této straně počítáme první příklady v oboru do tří.

Úkol u myšky (PŘÍKLADY na PLUS - říkáme jim SČÍTÁNÍ - pro děti nový pojem v matematice, používáme znaménko PLUS, tedy SČÍTÁME), doplníme vždy znaménko = a VÝSLEDEK.

Podobně úkol u kočičky( vysvětlíme si, že příkladům se znaménkem MÍNUS, říkáme ODČÍTÁNÍ). Ve cvičení doplníme znaménko = a VÝSLEDEK.

Úkol u zajíčka: počítáme pozpátku - od 10 k 0, zapíšeme chybějící číslice, znovu můžeme zahrát "škrtací diktát" - př.: škrtni číslo mezi pětkou a trojkou, číslo větší než 7 ale menší než 9, škrtni všechna čísla menší než 3, větší než 6, číslo hned před jedničkou, atd.

Úkol u lištičky - vypočítáme příklady. Chybí zde obrázková nápověda jako u předchozích cvičení, pokusíme se ji dokreslit - mrkněte případně do nápovědy

A nakonec jedna oddechovka - barevné počítání. Kdo nemůže tisknout, vypočítá příklady v tabulce zpaměti u obrazovky


úkol na 16. 10. 

Dnes poprvé počítáme příklady v oboru do tří.

Napřed malá rozcvička tady: https://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/pocitame_do3.htm

Pak prosím nalistujte stranu 32 v učebnici.

Znovu si připomeneme, jak se jmenují znaménka + a - , pak také co nám říkají: + PLUS říká přidej

- MÍNUS říká uber, schovej

Prohlédneme si obrázky  a jejich matematické znázornění. V příkladech se znaménkem PLUS se děti spojují, přibývá jich, na konci je jich víc, než na začátku

V příkladech se znaménkem MÍNUS děti ubývají, odcházejí, na konci jich zůstává míň než bylo na začátku

Další obrázek nám ukazuje, jak lze rozdělit 3 prvky (děti, koruny, ...) 

Na konci strany nás zajíček naučí příklady zapsat. 

Do barevných čtverečků přepíšeme příklady v černých čtverečcích,  

a podobně rozdělíme č. 3 podle vzoru

Po zapsání příkladů sešit zavřete a zkuste si příklady zadávat ústně a počítat zpaměti. Př. kolik je 2 + 1 ?, kolik je 2 - 1 ? ,       3 - 2 ? atd. ...

A poslední úkol - kdo má možnost tisku, vytiskněte následující stránku.

Kdo nemůže tisknout, zkusí jen ústně u obrazovky, případně napsat a namalovat na papír.

úkol u lístečku: poznej podle obrázku, jestli jde o příklad na + nebo  ̶̶   a zapiš ho číslicemi celý i s výsledkem do modrých okýnek

úkol u oříšku: znázorni zapsaný příklad obrázkem (obrázek může být cokoli - kolečka, srdíčka, jablíčka...), pak ho vypočítej


úkol na 15. 10.

Tak jak se včera vydařily trojky? Věřím, že dobře.

Dnes v pracovním sešitě na straně 30 toto:

úkol u zajíčka: spočítejte žížaly v každé zahrádce a krasopisně napište číslici do černého rámečku

úkol u rybičky: podobně - spočítáme v obchodě bonbony v jednotlivých sloupcích a jejich počet zapíšeme do černých čtverečků pod nimi. Bonbony si vymalujte a jeden by to chtělo i do pusy!

úkol u lištičky: lištičce chybějí čísla v prázdných čtverečcích - krasopisně je dopíšeme. Můžete v řadě čísel některá vybarvit podle pokynů: např. vybarvi číslo 9, vybarvi číslo 6, číslo hned před šestkou, číslo větší než 7 ale menší než 9, všechna čísla před 4, atd.

Dnes bychom si ve škole také představili nová matematická znaménka: "+" a "-".

V pracovním sešitě na straně 31

v úkolu u myšky se + a -  naučíme pečlivě psát do modrých obdélníčků. Řekneme si, jak se které znaménko jmenuje a jaký je jeho význam.

Znaménko PLUS + 

nám říká, že se věci spojují, dávají se dohromady, přibývají, je jich víc na konci než na začátku

Znaménko MÍNUS -

nám říká, že věci ubývají, mizí, ztrácejí se, na konci je jich míň než na začátku

Zkuste se zeptat např.: 

Maminka koupí 3 rohlíky a 2 koláče - bude to příklad na PLUS nebo MÍNUS? 

Anička má v pouzdře 1 pero a 2 tužky - bude to příklad na PLUS nebo MÍNUS?

Na parkovišti jsou 4 auta a pak dvě odjedou - bude to příklad na PLUS nebo MÍNUS?

Jirka má 5 korun a 3 koruny utratí - bude to příklad na PLUS nebo MÍNUS?

- příklady nepočítejte, jen se rozhodujte, jestli budou věci přibývat nebo ubývat a jaké znaménko použijeme. Určitě vás napadnou i další možnosti


v úkolu u kočičky si ukážeme první příklady z číslic na plus a mínus. Příklady v černém rámečku přepíšeme do prázdných modrých rámečků.



Tento obrázek nám ukazuje, jak se číslo dvě může rozdělit.

Stejně rozdělíme v úkolu u kočičky do červených okýnek podle vzoru.


úkol na 14. 10. 

Dnes bychom se ve škole učili psát číslici 3

Kdo má možnost tisku, může si vytisknout trénovací papír.

Kdo tisknout nemůže, vůbec to nevadí. Vyzkoušejte psaní trojek na bílý papír. Maminka předepíše pár vzorových číslic, které si nejprve obtahujeme, pak zkusíte napsat pár trojek samostatně a když se bude dařit, můžete psát do pracovního sešitu do Matematiky na straně 29

Úkol u RYBIČKY:

V číselné řadě děti škrtají čísla podle pokynů, např.: škrtni číslo 9, škrtni číslo, které je hned před devítkou, škrtni číslo 5, škrtni číslo hned za pětkou, škrtni číslo větší než 2, ale menší než 4, atd. Nemusíte vyškrtat úplně všechna čísla.

Na konci stránky ke každému obrázku napište krasopisně číslicí počet mrkviček, citrónů,...


© 2020 VESELÉ DĚTI z Ryžoviště
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky