Přírodověda

Kdo chce být dobrý v přírodovědě

a ještě si zahrát hru, může vyzkoušet dvě hry ze stránek Střediska volného času z Bruntálu, kam jsme tak rádi jezdili, když to ještě šlo

hra KRMÍTKO (únikovka)

hra ADOPCE (soutěžíš s počítačem nebo můžeš k souboji pozvat kamaráda)

Návod na hraní najdeš i na tomto videu 

úkol na pátek 9. dubna 2021 

Tématem dnešní hodiny je ČAS - v učebnici si přečtěte stranu 51.

Pak se podívejte na zajímavá videa na téma ČAS - jak se dá měřit čas i bez hodin 

A nakonec ještě procvič převody jednotek času TADY

Kdo rád vyrábí, může se pokusit si vodní hodiny vyrobit. Podívejte se, jak vypadají.


úkoly na týden od 29. března 2021

Nejprve rozdám jedničky a pětky za odevzdaný a neudělaný úkol z minulého týdne - převody jednotek délky.



Pochvalu, jedničku a jarní obrázek za odměnu zaslouží: 

A + A, EK,B + O, LS, ŠL, 




A teď ta horší zpráva - nedostala jsem odpovědi od: MT, ŠM, NO. 

Stále máte možnost se polepšit, odkaz na test zůstává aktivní.

Tento týden 

si prosím v učebnici přečtěte text HMOTNOST (VÁHA) na straně 49 - hmotností a převody jednotek jsme se zabývali minulý týden i v matematice. 

Zahrajte si doma tipovací soutěž - kdo má nejlepší odhad na délku - např. tipněte si, jak dlouhý a široký je stůl v kuchyni, vysoká židle, dlouhý gauč -  a pak změřte (ve škole jste měli všichni krejčovský metr - můžete ho použít na přeměření). Nejlepší tipovač si zaslouží nejméně PAŠÁKA (poklepete mu po rameni a řeknete: "Jsi pašák!"😀) 

A stranu 50 - TEPLOTA. Velmi pěkné video, ve kterém se dozvíte spoustu zajímavých věcí - třeba jak teplo je uvnitř sopky nebo na Slunci, jakou teplotu mají krtek nebo lenochod a spoustu dalšího. Mrkněte

Na tomto druhém videu se dozvíte, jak se teplota měří

Doma máte určitě teploměr pokojový, venkovní a lékařský - zkuste změřit svou tělesnou teplotu a zjistěte teplotu v pokoji a venku. To bude pro tento týden vše.


úkoly na týden od 22. března 2021

1) nejprve k výsledkům testu. Test neposlal Štěpán 👎. Proč??? Jakou chceš známku?

2) Výsledky ostatních: z celkových 21 správných odpovědí vybrala : Eliška 9, Lucka 19, Bára 17, Adámek 21 (sice udělal 7 pokusů, ale oceňuji snahu), Anetka 20, Martin 18, Šimon 14, Natálka 15 (zapisuji v tom pořadí, jak přicházely odpovědi).

Teď ještě 2 krátká videa k nerostům - krátká, ale krásná

A tento týden se budeme zabývat měřením délky.

Přečtěte si v učebnici stranu 48. (dík za upozornění 😊)

Pro vás by to již mělo být opakování. Ale pro připomenutí si pusťte tato videa

Ve středu zde přibude úkol na převody jednotek. Věřím, že to pro vás bude hračka

A je tu - tak do toho!


úkol na středu 17. března 2021

Zde slibovaný test z kapitoly NEŽIVÁ PŘÍRODA 
- HORNINY A NEROSTY
Těším se na vaše odpovědi

úkol na pondělí a úterý 15. + 16. března 2021

Tento týden dokončíme kapitolu NEROSTY A HORNINY.

V pondělí si přečtěte v učebnici stranu 46. Týká se energeticky důležitých nerostných surovin: ropy, zemního plynu a uranu.

Zapamatujte si, kde a jak se tyto suroviny získávají a k čemu slouží.

Zamyslete se také nad odstavcem VLIV NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ. Možná, že vás to napadlo už při sledování těžby uhlí a vápence v povrchových dolech v minulém týdnu.

A to nejdůležitější z této kapitoly je shrnuto v červeném rámečku s nadpisem ZAPAMATUJ SI!

Ve středu sem dám test z učiva této kapitoly, tak prosím nepodceňte přípravu!

A pro lepší zapamatování moc pěkné video o ropě

A tady dvě krátká videa o zemním plynu

a nakonec video z uranového dolu 


úkoly na týden od 8. do 12. března

Tento týden se ještě budeme zabývat nerosty - a sice:

  1. kovovými nerosty - ZLATEM A STŘÍBREM - v učebnici na straně 44
  2. energetickými surovinami - ČERNÝM A HNĚDÝM UHLÍM - v učebnici na straně 45

Přečti a zapamatuj si, jak se tyto nerosty získávají a k čemu se využívají

Dozvíš se, co je vlastně to rýžování, podle kterého se naše obec jmenuje. Pustíš se do toho?

Tak tedy napřed něco o zlatě

A co stříbro? Pro to se musí do podzemí. I zlato se u nás dobývalo v dolech

a ještě zde dvě videa - jak vypadá těžba v povrchovém a podzemním dole - to už tak hezky nevypadá



úkoly na 1. a 3. března 2021

Zopakuj si, co víš o nerostech a horninách - v učebnici na stranách 41 a 42 - jak horniny vznikaly a jaké druhy znáš, jaké mají vlastnosti a využití.

Pokus se někomu vysvětlit, co je hornina usazená, vyvřelá a přeměněná. Pamatuj si zástupce těchto druhů hornin (vápenec, žula, pískovec, mramor) a něco o jejich vlastnostech a využití si také zapamatuj. Udělej o tom doma někomu přednášku, jako to udělaly děti na videích. 

Podívej se také na toto hezké video, které ti všechno znovu zopakuje

A tady jsou videa, která natočily o horninách jiné děti děti v hodině přírodovědy. 
Podívej se a zapamatuj si co nejvíc. Natočíš pro nás také přednášku?







úkoly na týden od 9. do 13. 11. 2020

1) opakování z minulého týdne: v pracovním sešitě udělej cv. 1 a 2 na straně 5

2) v učebnici si najdi strany 15 a 16 - pozorně si je přečti, prohlédni si obrázky a všechny informace si snaž zapamatovat.

3) udělej si zápis do sešitu. Můžeš ho vytisknout a vlepit nebo opsat. Kdo tiskne a vlepuje bude také ilustrovat - to znamená, že zápis doplní obrázky

A na druhou hodinu přírodovědy v tomto týdnu si necháme informace o další části rostliny - o LISTU.

V listech probíhá jeden z nejdůležitějších procesů - FOTOSYNTÉZA - bez ní by na Zemi nebyl život.

Udělejte si zápis - vytiskněte a vlepte ho do sešitu nebo ho přepište.




A tady je pěkné vysvětlující video - co to ta fotosyntéza vlastně je




úkoly na první listopadový týden

V učebnici kapitola ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY - strana 14

Než začneš, vzpomeň si, co už o rostlinách víš ze 3. třídy a vyplň tyto 3 odpovědi  (v učebnici jsou otázky ve žlutém rámečku)


Zatím (4/11) jsem dostala odpovědi od B.R., L.S., A.+A., N.O. Děkuji a za odměnu jim posílám obrázek (jmenuje se autoportrét :-)). 

Doufám, že se do konce týdne dočkám odpovědí i od ostatních dětí. Pak přidám správné odpovědi i já.

A stalo se. Přišly i další odpovědi od Š.M. a M.T. Díky.

Škoda, že neodpověděli také Š.L. a E.K.


A správné odpovědi jsou tyto:

1) podle druhu stonku se rostliny dělí na byliny a dřeviny

2) rozdíl mezi stromem a keřem: keř nemá kmen, větví se hned u země

3) každá kvetoucí rostlina má tyto části: kořen, stonek, list, plod a květ

A teď si přečti v učebnici stranu 14 a do sešitu si zapiš toto:

Pokud si zápis vytiskneš a vlepíš do sešitu, nejsem proti. V tom případě ale přidej svůj obrázek - na stránce 14 najdeš inspiraci


Tento týden (od 19. do 23. října) se budeme zabývat houbami.

V Učebnici si prosím pročtěte a prohlédněte obrázky na stranách 11, 12 a 13.

Do sešitu (s tučňáky) si vytiskni a vlep tento zápis:

Kdo nemá možnost tisku, zápis si přepíše a houbu namaluje a popíše sám. Je to víc práce, ale zase se to tím dobře naučí.

V pracovním sešitě pak vypracuj na stranách 3 a 4  úkoly 1, 2, 3, 4, 5 

A tady je video o 10 nejjedovatějších houbách v ČR. Je dobré vědět, čemu se v lese vyhnout. Mrkněte



© 2020 VESELÉ DĚTI z Ryžoviště
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky